Ingången till denna stora grotta är vid en vittrande staty i skaparens avbild.
Skapad under blodsdimmans tid (5-280 år sedan), då en furste byggde den för att visa sin makt.
Den var ursprungligen ett tempel men gick under i interna stridigheter.
I grottan bor nu odöda (s. 114).
Grottan har 26 rum varav vissa har sprickor i sig.